min resa del 1...

gör som nellie Berntsson, skriver om min resa med hästarna.

- det började med att jag satt och åt middag med mamma och pappa och sa att jag ville börja rida, jag fick det såklart, eftersom mamma red när hon var liten.
mamma började rida när hon var med mig och ledde mig pålektionerna, hon blev så sugen då ju! :)
så mamma fick bli "skötare" på min ridlärares häst, han hette Eurostable Caliboro, calle, och han var jättemysig.
Jag och calle, saknar honom faktiskt!

jag hittade skäcken, som stod på ridskolan. han var lite sur, men väldigt fin var han tyckte jag. :)
jag hyrde honom en dag, och då galopperade jag för första gången! kommer ihåg att jag var jätteglad.

stilen går ju att ändra på, men jaja.

jag fortsatte rida, och hittade min fina Bellnäs Love. love var 22 år gammal när jag hittade henne och hade tävlat jättemycket dressyr när jag började rida henne.
hon var världens finaste häst, och jag börjar typ gråta när jag skriver dethär.
hon betydde allt för mig, hon var den jag levde för typ.
men hon avlivades, vet inte varför men hon lever inte idag. :/
klarar mig inte utan dig, kom tillbaka! <3

nu är den första delen av min resa klar, nästa del kommer handla om hur jag träffade Kotten, och den sista delen om Amira ! :)
fortsätt gärna läsa om dethär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0