dagens ridpass

Idag red jag ett rejält dressyrpass med Amira, det gick väl sådär...

vi började med att rida skänkelvikning i skritt mellan koner, och i mitten av "strecken" jag gjort på bilden nedan rakställde vi och gjorde för den andra skänkeln.

Sedan gjorde vi det även i traven.
Hon blev väldigt stressad och visste inte riktigt vad hon skulle göra, men sedan gick det lite bättre och hon började göra det riktigt bra!

Hon är väldigt svår att få ner i form och det är inte roligt att sitta ner i traven men jag tror inte att det såg så jätteilla ut idag faktiskt då hon började gå riktigt bra i formen i slutet av övningen.

Sedan gjorde vi lite ökningar i traven, det gick åt helvete. Hon typ stack. (oooops)

Sedan hade vi lite galopparbete, och det gick ganska bra, men hon har väldigt lätt för att förböja sig.

Men i helhet får passet en 3a av 5. :)

<3


Kommentarer
Postat av: Hedda Degerman

Måste bara få flika in lite med min "instruktörsögon"...;-P Hon vet mkt väl vad hon ska göra, och det är just därför hon tjorvar. Det blir jobbigt helt enkelt. men jag tycker att ni hade ett bra ridpass, och jag hoppas att ni båda kände det i kroppen efteråt. ;-P

2011-11-04 @ 21:50:40
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: Kajza

Och som jag sa i onsdags - Sadeln, you know...

2011-11-04 @ 22:51:55
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0