dagens ridpass

Idag red jag Amira båda passen.
en fri ridning med Kajza och en hopplektion för stina.
allt började ju väldigt bra med att mina stövlar gick sönder 2 minuter innan min lektion började.
så fick låna Kajzas då vi hade samma storlek på fötterna, och dom var dom skönaste jag prövat och ridit i på länge!
jättesköna verkligen, Emilia was falling in love. <3
själva ridpasset var i lite blandade känslor, hon var väldigt pigg ibland och var inte så fokuserad hela tiden. vi hade fri ridning och jag red mycket med att hon skulle arbeta med formen och att ha bra framåtbjudning.
gjorde detta i traven:
* små volter med fokus på att hon inte skulle förböja sig samt att arbeta sig ner i formen.
* mycket ökningar så att hon inte segade ihop när hon väl börjar arbeta lite.
* mycket arbete med Kajza i c-volten.
sedan i galoppen:
* red på A-volten med typ många andra, och vissa hade lite problem med pigga hästar, men det gick riktigt bra.
hon fattade fel ibland men sedan gick det bra.
* gjorde små volter i volten, det fick inte alls så bra, hon gick fint ibland men helt plötsligt fick hon ett ryck och började sparka bakut och hoppa upp med alla 4 i luften bland annat, sötis. <3
* sedan gick jag ner till Kajza och då blev hon typ rädd för hörnet, haha.
Och sedan var det hoppning, skriver om det senare. :)
passet får: 4,5/5 :) alltså ett riktigt bra ridpass som kommentar...

Kommentarer
Postat av: Kajza

"Derby" heter dom, kostar 798 spänn på Börjes. Här är en länk:

http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H



Bra jobbat! =)

2011-11-30 @ 22:05:50
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0