i brist på annat.

DIN HÄST


Har ingen men tar Amira, för hon är den jag rider mest nu!
Namn: Ronja Amira
Född: 1999
kön: Sto
Ras: Ingen aning, skulle chansa på Korsning av något slag.
Färg: mörkbrun
Tävlat med dig: LD hoppning, bästa resultat 4 fel, men ska starta mera senare med hon.
I framtiden:  mitt mål just nu är en felfri LD.
Hur många rosetter: kanske 12-15.
hur  många 1a rosetter: Ingen.
Hur många segertäcken: inget
Hur länge har du ridigt: sen jag var 8 år, tror jag det var.
Hur många hästar har du ägt: Jag har inte ägt någon häst, men den första var Love, min älskade ängel.
Har du tävlat någon annans häst: nope
Har du fått betalt för att rida: nä
Hösta procent du ridit på i dressyr och vilken klass det var: LC1 med kotten, DÅLIG RITT.

Högsta hoppade hindret: 95/100 cm


VAD HAR DU FÖR...
Hjälm: Veet ej, ska få en ny i julklapp hoppas jag.
Stövlar/skor: RIdskor Jacson, mina gamla ridstölvar från Hööks, just nu har jag inga då mina gick sönder i onsdags.
Träns: Inget.
Transport: --
Stalljacka: En klubbjacka, annars har jag en hel del.
Ridbyxor: Bruna,rutiga,vita,gråa,svarta
Tävlingsschabrak: 2 Jacson, 1 dressyr-vitt ponny, 1 jacson Allround ponny Brunt, 1 Hööks Allround Ponny Brunt/Beigt (stavning), 1 från Charlies Allround mot Hopp Lila Ponny.

THiS OR THAT?
Skäck eller Brun - båda
Stövlar med snörning eller utan – beror ju på
Ponny eller Häst – Ponny
Hoppning eller Dressyr – Hoppning
Ridbana eller Ridhus - Ridhus
Trav eller Galopp – Galopp, eller trav, kan inte välja.
Brunt läder eller Svart läder – Båda.
Pessoabett eller kandar – det beror på, helst vanligt tränsbett.
Spån eller torv - spån
Kyra K eller Kingsland - Kingsland

OM DIG
Vilken klubb tävlar du för? Bodens Ridklubb
Vad heter din tränare? Kajza Degerman, Stina Öhman, Mamma.
Tycker du han/hon är bra? Joo
Har du någon förebild inom ridsporten? Malin Baryard Johnsson, Angelica Augustsson, Rolfgöran Bengstsson med mera. 
Styrkor inom ridningen: jag skryter inte gärna men min sits i dressyren får jag mycket beröm för.
Svagheter? mina armar, dom står ut, min blick.
Tycker du själv att du rider bra? Lite, men vill bli bättre, man blir aldrig fullärd.
Hur klipper du din häst? klipper inte 


KRYSSA I
Tävlat klubbtävling [x]

Tävlat lokalt [ ]
Tävlat regionalt [ ]
Tävlat nationellt [ ]
Tävlat internationellt [ ]
Vart med i tidningen för att du vunnit en tävling [X] (Gymkhana på Julshowen)
Har ramlat av på en tävling [x ]
Har hästintresserade föräldrar [x]
Har åkt mer än 3 timmar till en tävling [ ]
Har besökt Strömsholm [ ]

Har besökt Flyinge [ ]
har besökt Tullstorp [ ]
Har tolkat efter en häst [x]
Har badat med en häst [x]
Har hoppat fälttävlans hinder [ ]
Har ridit islandshäst [x]
Har kört en riktig travhäst [/]

Svarat ärligt på alla frågorna i de här testet [X]


Kommentarer
Postat av: Kajza

Amira är en renrasig New Forest, importerad från Holland tror jag det var, med Holländsk Stam. Dock tror jag inte att hon är registrerad i Sverige, vilket innebär att hon har grå papper, dvs "Svensk Ridponny". Men googla på det, vet att det ska gå att hitta stammen, dock inte på svenska sidor. =)

2011-12-03 @ 17:26:50
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0