hellere hatad för den jag är, än älskad för den jag inte är. del 2

nu ska jag skriva en fortsättning om inlägget jag skrev för en lång tid sedan, om mobbning om olika bloggar. om Avundsjuka och om skvallerbloggar.

detta inlägg är inte till någon speciell person.



nu åter till den lilla diskutionen jag förde om skvallerbloggar.
jag kan absolut se ironin i vissa inlägg som en skvallerblogg skriver. men ibland går det överstyr.
riktigt jävla för långt.

att folk skriver en långt hatinlägg till en person som bara försöker vara sig själv i en dagbok på internet är inte okej.
ni som har blivit utpekad i en skvallerblogg förstår hur det känns.
att bli utpekad för flera tusen läsare över hela sverige är ju helt sinnes.

jag ska  vara ärlig. jag har haft en skvallerblogg som blev ganska populär. men jag skrev BARA snälla saker, nästan som en blogg som skriver peppande saker, som pushar den framåt, medans dom andra skriver hatinlägg för att den är svartsjuk. fair.

jag blir så ARG bara, detta får ju inte ske egentligen.

det finns massor av personer som har blivit uthängd för att vara tjock.
om det sägs till fel person som tar åt sig, kanske hon/han sitter hukade i toaletten och inte får sömn på natten.

Om du var den som utsatte personen för detta, skulle du då bara säga förlåt då eller?
det räcker inte med ett litet ord för att allt ska lösa sig. det behövs massor av annat för att något ska bli bättre.

om du var personen som utsatte en för detta, skulle du bry dig om personen som du nyss utsatte för ren MOBBNING?
nä, jag tror faktiskt att dom som är anonyma och skriver detta är osäkra och avundsjuka.
och dom vågar inte för att dom är rädda för en ordentlig utskällning av andra personer.

det är bättre att vara ärlig och snäll eller att vara anonym och elak.

så nu vet ni om detta, min åsikt.

ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0