dagens ridpass 1

Gissa vem jag red idag då?
Jo jag red min prins, KOTTEN! :)
nu fattar jag hur mycket jag saknat honom, hans rygg och hans humör.
vi snöplumsade i paddocken idag.
han var pigg, och han tyckte det var superroligt.
vi hade skritttävlingar, jag och tilda och Ida, jag och kotten hade ju ingen chans där.
men i traven visste jag att jag kunde satsa då han är gammal travare.
så vi gaaasade och vi vann 2 gånger!
han är bäst. <3
han var fin alltid, och jag är jättenöjd.
lite surstopp ibland, alltså att han stannar upp och blir sur, men det var bara att smacka och på med spöt försiktigt på bogen så gick han fram igen. eftersom att när man skänklar för mycket, det är då han surar ihop. så bättre att säga åt han direkt att "lyssna!" med spöt så han lär sig.
nöjd häst, nöjd ryttare. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0